Nieuwe New Holland T7 SWB
dinsdag 28 oktober 2025New Holland vernieuwde sinds 2021 gefaseerd de T7-serie, en nu volgt het laatste stukje in de puzzel: de T7 SWB. Dat zijn de kleinste uit de serie, met 180 tot 225 pk. De trekker is van top tot teen nieuw: cabine, vooras, transmissie, en ga zo maar door. New Holland start zelfs met een nieuwe kleur blauw, en een nieuw uiterlijk.
De nieuwe versie van de T7 SWB – de ‘Standard wheelbase’ heeft even op zich laten wachten. Maar als je ziet wat New Holland allemaal heeft aangepakt aan de trekker, dan snap je waarom. Want de fabrikant plaatste niet simpelweg de vernieuwde Horizon Ultra-cabine van de grotere T7’s op de oude T7 en klaar. Nee, New Holland ontwikkelde een nieuwe, kleinere cabine en een smallere armleuning. Tegelijk is de hele trekker aangepast: nieuwe transmissie, nieuwe vooras(vering), en vele details zijn herzien. In dit segment van 180 tot 225 pk motorvermogen doet New Holland weer mee in de topklasse. Eerst alleen met de traploze Auto Command. Op een later moment komt voor sommige modellen ook de Dynamic Command-powershiftbak met dubbele koppeling beschikbaar.
Key features
- De nieuwe kleur van New Holland is iets donkerder, voller blauw. New Holland noemt dit Dynamic Blue. De oude blauwe kleur verdwijnt op den duur. De Maserati-blauwe Blue Power-kleur blijft een optie.
- Fraai detail: de nieuwe led-achterlichten zijn in de vorm van het New Holladg-logo. Je kunt met de spatbordbediening ook het toerental bedienen of de motor uitzetten.
- Je hebt keus uit mechanische cabinevering, of hydraulische of pneumatisch. De hefinrichting kun je met pen-gatverstellingen switchen tussen categorie || en |||-spreiding.
- De nieuwe Horizon cabine is een slagje kleiner dan de Horizon Ultra-cabine op de grotere T7's. Het is een fijne werkplek met fraaie afwerking. Let ook op het nieuwe bedieningspaneel rechtsboven in het dak. Daar stel je de verlichting in en heb je de radio en de klimaatregeling.
- De armleuning is wat smaller gemaakt, zodat de stoel evengoed kan draaien ondanks de kleinere cabine. Let ook op de optionele koelkast, rechtsvoor in de cabine.
- De nieuwe vooras is opgehangen aan het transmissiehuis en met twee dikke veercilinder direct aan de as. De nieuwe vooras veert fijn en maakt een grotere stuuruitslag mogelijk.
- Een grotere gereedschapskist op een slede, een schoonwatertank om je handen te wassen en de accupolen goed toegankelijk - een handig opbergvak aan de rechterkant dus. Dit is ook voorzien van degelijke traptreden voor het ramen wassen.
- New Holland gebruikt nog steeds de 6,7 liter FPT-motor. Wel met andere software, die zorgt dat het motorvermogen beschikbaar is bij een lager motortoerental (1.500 toeren).
Dit nieuwsbericht is een originele publicatie van Trekker Online. Tekst en foto's door Bob Karsten.
