Hitachi ZX350LC-7 CTA is ideaal voor Oostenrijks infrastructuurproject
maandag 9 december 2024Twee Hitachi ZX350LC-7 graafmachines met clamshell telescopische armen worden gebruikt voor het metro-uitbreidingsproject van Wenen. Het consortium U2 17-21, met Strabag en PORR, is verantwoordelijk voor het project van € 480 miljoen om de U2-lijn uit te breiden. Het project is gericht op het verbeteren van de mobiliteit en het verminderen van de CO2-uitstoot in Wenen, met een verwachte voltooiing in 2028.
De ZX350-7 CTA graafmachines werden gekozen vanwege hun precisie, snelle cyclustijd en het vermogen om dieptes van 32 meter te bereiken. De verbeterde hydrauliek en krachtige trekkracht van de ZX350LC-7 CTA zorgen voor een soepele en efficiënte werking.
Hitachi is de enige fabrikant die diepgravende telescopische armgraafmachines in eigen huis ontwerpt en bouwt, wat een hoge productiviteit en veelzijdigheid biedt.
Twee Hitachi ZX350LC-7 graafmachines uitgerust met clamshell telescopische armen (CTA) worden gebruikt voor een belangrijk infrastructuurproject in het centrum van Wenen. De speciale applicatiemachines, die grond van meerdere meters onder het maaiveld kunnen verwijderen, werden geselecteerd door het consortium U2 17-21 om te werken aan het metro-uitbreidingsproject van de stad. Het doel is om de U2-lijn tussen Matzleinsdorfer Platz en Neubaugasse uit te breiden, die in februari 2021 van start ging en naar verwachting in 2028 voltooid zal zijn.
De metro breidt zich voortdurend uit in lijn met de groei van de stad en dit project is een belangrijke stap in het verminderen van de CO2-uitstoot van het transportnetwerk van Wenen en het verbeteren van de mobiliteit voor inwoners en bezoekers. Het consortium U2 17-21, bestaande uit de bedrijven Strabag en PORR, won het contract om vier nieuwe stations en drie nooduitgangen op de U2-lijn te bouwen voor ongeveer € 480 miljoen. Later werd er nog meer werk ter waarde van ongeveer € 49 miljoen toegevoegd.
Het project omvat het verplaatsen van miljoenen kubieke meters grond van een diepte van 30 meter, tot vijf meter boven het maaiveld. De Hitachi ZX350-7 CTA werd geselecteerd vanwege zijn precisie en snelle cyclustijd, die naar schatting 45 seconden bedraagt. Dit is aanzienlijk sneller dan de cyclustijd van een touw- of kraangraafmachine.
"De haalbare diepte van 32 meter [inclusief een lokale verlenging van twee meter] was essentieel voor onze beslissing bij het selecteren van de ZX350-7 CTA-graafmachines", zegt projectmanager Michael Stoifl. "De 1,5 m³ ISO-grijperbak was ook een belangrijke factor. Naar mijn mening is het een betrouwbare en efficiënte machine."
Daarnaast zijn speciale maatregelen vereist om oppervlaktebewegingen tijdens het graven te voorkomen. De verbeterde hydrauliek van de ZX350LC-7 CTA, gecombineerd met de hoge snelheid van het uitschuiven en intrekken van de arm en de krachtige trekkracht, resulteert in een soepele en efficiënte werking.
“Hitachi is de enige fabrikant die graafmachines met diepgravende telescopische armen in eigen huis ontwerpt en bouwt,” zegt Burkhard Janssen, HCME European Department Head of Special Application Machines & New Technologies. “De Zaxis-7-modellen delen dezelfde toonaangevende technologie als standaard Hitachi-graafmachines en zijn de optimale oplossing voor complexe ondergrondse bouwprojecten. Ze bieden een hoge productiviteit, krachtige prestaties en uitzonderlijke veelzijdigheid.”
Dit artikel is een originele publicatie van Road Equipment News.
NJC. © Info Hitachi Construction Machinery (Europe)